News新着情報

【連載・ホテル業界の舞台裏:人事のプロが語る日常と発見】第15回:チームワーク 



組織やチームで仕事をする場合、重要なファクターはなんだと思いますか。
まずは、自分に正直なことだと思います。次に誰に対しても、謙虚に接することができるがどうかだと思います。
自分自身に正直な人は、笑顔で接することができる人でもあり、まわりから好印象を得られます。敵も少なく、周りからも信頼を得やすくなります。
誰に対しても謙虚であることは、敵対心を除去する上で、効果的です。
チームで仕事を円滑に進めるのであれば、正直さと謙虚さは重要で不可欠なファクターです。
いつでも、正直に謙虚に接することを心掛けてください。



When working in an organization or team, honesty with yourself is crucial, I believe.
Additionally, the ability to approach anyone with humility is essential.
Being truthful fosters a positive demeanor, earns trust, and minimizes conflicts. Humility toward everyone is effective in eliminating hostility, promoting teamwork, and gaining trust.
To ensure smooth collaboration within a team, both honesty and humility are vital and indispensable factors.
Always strive to be honest and humble in our interactions.


(ポントコミュニケーションズアドバイザー鵜崎雅之)